מה חשוב לדעת לפני שמזמינים חיפוי חוץ לבניין?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

חיפוי חוץ לבניין הוא רכיב סטנדרטי בכל פרויקט בנייה חדשה והזמנים של מריחת טיח וצבע חוץ בלבד, עברו חלפו מן העולם. יחד עם זאת, התפיסות לגבי תפקידו של חיפוי החוץ ולגבי האפשרויות שניתן ליישם על קירות החוץ אינן עולות בדרך כלל בקנה אחד עם החוק ועם עקרונות העיצוב המקצועיים ולכן, בשורות הבאות מספרים לכם המומחים של חברת ENTERDOOR על הדברים שחשוב לדעת לפני שמזמינים חיפוי חוץ לבניין.

 

תפקידו של החיפוי – איטום, בידוד וקצת עיצוב

זה אולי יפתיע אתכם, אבל תפקידו המרכזי של חיפוי החוץ הוא לספק למבנה שכבת הגנה של איטום ובידוד. קירות שלד הבטון של המבנה הם קירות חזקים מאוד, אבל גם רגישים מאוד לפגעי מזג האוויר וגרועים בבידוד תרמי ואקוסטי. חיפוי החוץ מיועד על כן, להגן על קירות השלד ולבודד את חלל הפנים של המבנה ממרחב החוץ שמקיף אותו. חיפוי חוץ חייב לכסות למעשה את כל שטח הפנים של קירות השלד, מה שנעשה בדרך כלל באמצעות הדבקת אריחי אבן או שיש, או התקנת לוחות חיפוי אלומיניום או עץ. הבנת תפקידו של חיפוי החוץ חשוב במיוחד בכדי להבטיח שאתם בוחרים את החיפוי המתאים לא רק לעין שלכם, אלא גם לאיכות החיים שלכם. חשוב מאוד שהחיפוי יעניק לכם רמה גבוהה של בידוד תרמי ואקוסטי וכן יאפשר איטום מלא, איכותי ועמיד של המבנה מפני פגעי מזג האוויר ובכלל זה גשמים, לחות, רטיבות, רוחות וקרינת שמש ישירה.

 

היתרי בנייה בהתקנת חיפוי חוץ

דבר נוסף שחשוב לדעת לפני הזמנת חיפוי חוץ לבניין הוא שמדובר בתוספת בנייה או שינוי מבני, שמחייב היתר בנייה. החיפוי נראה כלפי חוץ ומשפיע על התכנון הסביבתי ולכן מחייב אישור והיתר מטעם הרשות המקומית שבתחומה ממוקם המבנה. אלא שהוצאת היתר בנייה לצורך חיפוי חוץ לבניין הוא לא רק הליך בירוקרטי, אלא פרמטר שעשוי להכריע את החיפוי שבסופו של דבר תתקינו. ברובם המכריע של המקרים, במיוחד בבניינים משותפים ובמיוחד במרחבים אורבניים, תחויבו לדבוק בחיפוי שתואם את החיפוי הכללי המותקן בבניינים מסביב ולא תוכלו לחרוג מכך, לרוב אפילו לא במעט – לא בצבע, לא במרקם ולא בחומר הגלם. בבתים פרטיים בישובים כפריים, הגמישות היא רבה יותר אבל גם במקרים אלה נדרש לכם היתר בניה לצורך התקנת חיפוי חוץ.

לבסוף, כדאי לדעת שאבן ושיש הם כבר מזמן לא חומרי הגלם היחידים שמיושמים בתחום של חיפוי חוץ לבניין וכי ניתן להזמין חיפוי קיר חיצוני בעץ או אלומיניום. כיום, ישנם גם פתרונות מתקדמים של חיפויי אלומיניום, המאפשרים לכם לחפות את הבניין בכל עיצוב שתרצו ובכלל זה גם חיפוי מובחן של חזיתות הבניין וחיפוי נקודתי בחלק קיר של חזית ספציפית, למשל חיפוי של מבואת הבניין. בכל שאלה שיש לכם בנושא חיפוי חוץ לבניין, צרו קשר עוד היום עם המומחים של ENTERDOOR.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290