איך להוציא היתר להוספת ממד בבית?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) הוא חדר בבית או בדירה המיועד להגן על הדיירים מפני התקפות טילים. כך, באופן טבעי למרבה הצער, התקנת ממ"ד היא חובה על פי החוק בישראל, וכל בניין חדש שנבנה כיום, חייב לכלול חדר מוגן. אם אתם מתגוררים בבניין ישן ללא ממ"ד וברצונכם להוסיף חדר כזה, עליכם להוציא היתר להוספת ממד בהתאם לדרישות, אותן נפרט מיד.

הכל על היתר להוספת ממד

קבלת היתר להוספת ממד כרוכה אמנם בהליך בירוקרטי, אך לעומת רבים אחרים, הוא אינו מסובך מדי;

  • זכויות הבנייה – לפני שמתחילים בתהליך הוצאת ההיתר, חשוב לבדוק את זכויות הבנייה שלכם. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
  • ליווי מקצועי – בחרו אדריכל או מהנדס מוסמך שיתכנן את הממ"ד באופן המקצועי והמדויק ביותר ואף יגיש את הבקשה להיתר עבורכם. עליו להגיש תוכנית מפורטת המציגה את החדר העתידי וכיצד ישתלב בבניין הקיים. תוכניות הבנייה חייבות לכלול את מיקומו, גודלו, מידותיו וכל פרט רלוונטי אחר.
  • הגשת הבקשה – ניתן להגיש את הבקשה להיתר באופן מקוון או להגיע ולהגיש אותה פיזית.
  • המסמכים הנדרשים – זכרו, כל ממ"ד בישראל נדרש בהיתר בנייה. ללא כל האישורים והמסמכים הנדרשים לא ניתן יהיה לבנות. אם מדובר בבניין חדש, לא ניתן יהיה לאכלס אותו. על כן, צרפו גם את אישור זכויות הבנייה, תוכניות בנייה חתומות, אישורים על תשלום אגרות ועוד.
  • היו סבלניים – אמנם התהליך הבירוקרטי פשוט יחסית להליכים אחרים, אך הוא דורש מעט זמן. לכן, היו סבלניים והקפידו לעקוב אחר ההוראות ולשאוף לכך שהמסמכים ימולאו באופן המדויק ביותר.
  • בניית הממ"ד – לאחר שיתקבל אישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ניתן יהיה לצאת לדרך. כעת, עליכם לוודא כי הבנייה מתבצעת בהתאם לתוכניות שאושרו, ואינה חורגת מהן.
  • בדיקת איכות – לאחר שהוקם הממ"ד, תידרש בדיקה של איכות הבנייה, כולל בדיקת מעבדה של חומרי הבנייה בהם נעשה שימוש, בדיקת אטימות, בדיקה של מערכות הסינון והאוורור. תוצאות הבדיקה יוגשו לרשות המקומית ולפיקוד העורף, ולאחריהן יתקבל ההיתר לאכלוס הממ"ד.

כך או כך, זכרו כי הוספת ממ"ד היא השקעה חשובה בביטחון שלכם ושל משפחתכם. הקפידו לבצע את התהליך בצורה נכונה ועשו הכל כדי להיות בטוחים שהממ"ד שלכם עומד בכל התקנים הנדרשים. ככל שתקפידו על כך, הממ"ד יבצע תפקידו נאמנה ויעניק לכם את הביטחון שאתם מחפשים.

חשיבות המרחב המוגן

הוצאת היתר להוספת ממד הוא בעל חשיבות עליונה, שכן המרחבים המוגנים מספקים הגנה אפקטיבית ברמה הגבוהה ביותר נגד איומים רבים. היתרון הגדול ביותר שלהם הוא המיקום בתוך מרחב המגורים, כך שקל מאוד להגיע אליהם במהירות. בנוסף, הם מאפשרים לקיים שגרת חיים גם בזמני חירום, לשהות בחדר זמן רב ככל הנדרש ולשמור על ביטחונכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290