מהו תפקידו של מפקח הבנייה?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מתכננים שיפוץ בקרוב בבטון, בגבס או בכלל באמצעות בנייה קלה? ככה או ככה, חשוב להבין מה תפקידו של כל איש מקצוע, כולל מהו תפקידו של מפקח הבנייה בפרויקט. בשורות הבאות, נעבור על מידע הקשור בנושא, נרחיב על עיקרי תפקידו של המפקח ועוד – המשיכו לקרוא.

כמה מילות רקע על מפקח הבנייה

מפקח בנייה הוא איש מקצוע בעל הסמכה רשמית וידע נרחב בתחום הבנייה, כאשר איש מקצוע זה הינו למעשה אותו אחד אשר מופקד על ניהול ופיקוח על פרויקט בנייה לאורך כל שלביו והיבטיו. בתוך כך, תפקידו הוא בעצם לוודא שהפרויקט יתבצע בהתאם לתכנון המקורי, וזאת תוך שמירה על איכות הביצוע, עמידה בלו"ז ובתקציב, וכן תוך הקפדה על כללים ותקנות בטיחות שונות. בעוד שבחירת הקבלן היא חשובה, אין ספק בכך, הבחירה במפקח הבנייה הנכון היא לא פחות מהותית. במילים פשוטות, ללא הפיקוח הנכון מטעם המפקח, עבודת הקבלן לא תתבצע כשורה, גם אם יהיה מדובר בקבלן מהשורות הראשונות והמומלץ ביותר.

עיקרי תפקידיו של מפקח הבנייה

בראש ובראשונה, מפקח בנייה אמון על פיקוח אשר קשור בביצוע העבודה על היבטיה השונים. אם פורטים את תפקידיו של מפקח הבנייה למשימות שונות, נוכל למצוא את המפקח עוסק בעבודות הבאות:

  • בדיקת תוכניות העבודה והאישור שלהן לפני שמוציאים לפועל בנייה הלכה למעשה.
  • המפקח צריך להפגין נוכחות באתר הבנייה וכן לפקח על עבודתם של הקבלנים וכל בעלי המקצוע אשר קשורים בפרויקט.
  • המפקח אחראי על ביצוע בקרות איכות שוטפות וביקורות על חומרי הגלם השונים אשר משונעים לאתר הבנייה.
  • חלה על המפקח חובת דיווח שוטף ללקוח על התקדמות הפרויקט וכן חלה עליו חובת דיווח לממונים עליו, לרשויות העירייה או לקבלן.
  • תיאום בין הגורמים השונים המעורבים בפרויקט, לרבות תיאום בין אנשי מקצוע לבין מחסני לוגיסטיקה לשינוע חומרים וציוד.
  • פתרון בעיות ועיכובים במהלך העבודה.

ההיבטים המשפטיים בעבודת המפקח

בין אם מדובר על מפקח בנייה לפיקוח על בניה ושיפוץ של משרד, בית פרטי או נכס מסוג אחר, קיימים בעבודת המפקח גם היבטים משפטיים מסוימים. לצורך העניין, המפקח חייב להיות מסוגל להבין תקנות ולהקפיד על חוקי התכנון והבנייה השונים. כמו כן, לא פעם מפקחים מטפלים בהיבטים שונים אשר קשורים לטיפול בחוזים מול קבלנים וספקים, ייצוג הלקוח מול הרשויות ועוד.

בהיבט הזה של הדברים, בהחלט אפשר להגיד כי מפקח בנייה הוא למעשה הגורם המרכזי אשר מוביל להצלחת פרויקט בנייה. זו הסיבה שחשוב לבחור את אנשי המקצוע הנכונים לעבוד איתם. בדיוק כמו בחירת קבלן בצורה נכונה, ככה יש צורך לבחור את המפקחים הנכונים אשר יהיו אמונים על הפרויקט שלכם. בפועל, זהו המפתח להצלחתו של כל פרויקט מכל סוג, החל מפרויקטים פרטיים וכלה בפרויקטים עסקיים.

מפקח בניה

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290