פיקוח בניה רק על קבלן רשום

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מחפשים מפקח בניה שיפקח על תהליך הבניה בפרויקט שלכם? סביר להניח שכבר נתקלתם ביותר ממקרה אחד שבו מפקח הבניה מתנה את הפיקוח בכך שהקבלן המבצע יהיה קבלן רשום, וזה מן הסתם דורש הסבר. ובכן, פיקוח בניה רק על קבלן רשום הוא סטנדרט די ידוע בענף הבניה ומאחוריו עומדים עקרונות מקצועיים חשובים שעליהם נכתוב ממש כאן בשורות הבאות.

 

לפני הכל, למה בכלל מפקח בניה?

מן הסתם, אם אתם מחפשים מפקח בניה לפרויקט שלכם, סביר להניח שאתם מבינים את חשיבותו לפרויקט, ובכל זאת מספר מילים בנושא. פרויקט בניה הוא פרויקט שבו מעורבים שורה של אנשי מקצוע אך לפרויקט יש לקוח אחד/ יזם אחד. הלקוח עצמו לרוב לא מכיר את אותם אנשי מקצוע, לא יכול לבחון את הרמה המקצועית שלהם ולבטח לא יודע כיצד לפקח על עבודתם. בדיוק למטרה זו נועד מפקח בניה, שאמור להיות הזרוע של הלקוח בתוך הפרויקט, להיות נוכח בשטח ולוודא שהכל מתנהל על פי החוק, על פי העקרונות ההנדסיים והמקצועיים וכמובן על פי האינטרסים של הלקוח. העניין הוא, שמרגע שנכנס מפקח בניה אל תפקידו, הוא לוקח על עצמו למעשה את האחריות להתנהלות הנכונה בפרויקט ולכן גם הוא עשוי לדרוש שהפרויקט יעמוד במספר קריטריונים מינימליים, שהחשוב שבהם הוא שהקבלן המבצע יהיה קבלן רשום.

 

למה קבלן רשום?

על פי החוק במדינת ישראל, כל  רישום קבלן רשום המבצע פרויקטים קבלניים, חייב להחזיק ברישיון קבלן. המונח קבלן רשום מבטא את העובדה שעם קבלת הרישיון, מתווסף שמו של הקבלן לפנקס הקבלנים המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון. היותו של קבלן לא רשום, משמעותה שהקבלן מתעורר בכל בוקר אל עוד יום עבודה לא חוקי ומנהל את כל פעילותו העסקית והמקצועית בניגוד לחוק, לא משהו שיכול להעיד על אמינותו או מקצועיותו של אף קבלן. מעבר לכך, היותו של קבלן רשום הוא תנאי לעמידת הפרויקט בחוק, תנאי שבעצמו מהווה תנאי להיבטים משפטיים שונים שעלולים לצוץ בהמשך הדרך ואפילו ליכולת לעשות ביטוח על הפרויקט. כל פוליסת ביטוח מתנה את הביטוח בכך שהכל מתנהל על פי החוק, ואם הקבלן המבצע הוא אינו קבלן רשום, הרי שהפוליסה, גם אם שולמה במלואה, אינה תקפה.

על כן, מפקחי בניה רבים מתנים את הסכמתם לספק שירותי פיקוח בניה רק על קבלן רשום, קבלן שכפוף לחוק ופועל על פי החוק, שיכולותיו המקצועיות והתנהלותו המקצועית נבחנו על ידי הרשויות הרלוונטיות ושהוא בעצמו מחויב לסטנדרטים הנדרשים על מנת לשמור על מעמדו כקבלן רשום. הבחירה שלכם לנהל את הפרויקט באמצעות קבלן רשום בלבד היא בחירה הכרחית ללא קשר לפונקציית הפיקוח, אבל הנה עוד סיבה לעשות כן – פרויקט שמבוצע על ידי קבלן שאינו רשום, לא יוכל ליהנות מפיקוח מקצועי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290