מתי אנו צריכים אגרונום בבניית בית?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מהו אגרונום?

אגרונום הוא איש שמתמקצע בחקלאות ובעצים. האגרונום הוא בוגר תואר באוניברסיטה בתחומים הללו והעיסוק שלו נוגע לטבע, לחקלאות ולכל מה שביניהם. לכאורה, הקשר בין אגרונומיה לבין בניית בתים הוא מאוד רחוק. אז זהו – שלא.

מה הקשר בין אגרונום לבניית בית?

כאשר קונים מגרש ובמגרש נמצאת כמות עצים מסוימת לפי חוקי התכנון והבנייה ובתהליך הבנייה חייבים להתייחס לעצים – כאן נכנס תפקידו של האגרונום. חוקים שונים מסדירים את האופן שבו ניתן להתייחס לעצים מסוגים שונים כאשר מתכננים ובונים בית.

כמובן שלא כל פעם שישנו עץ אחד במגרש יש להיעזר בשירותיו של אגרונום, אולם, כאשר ישנה צמחייה ענפה על המגרש, שירותיו של אגרונום נדרשים. תפקידו של אגרונום בהקשרים הללו הוא הן לסייע בתכנון נכון של הבנייה בהתאם לעצים שנמצאים בה – ישנם עצים שלא ניתן לכרות אלא חייבים לשמר אותם או להעביר אותם, ישנם עצים מסוימים שישנן מגבלות על האופן שבו ניתן לעבד אותם וכולי. 

תכנון לקוי של הבנייה וחוסר התייחסות מספיקה לעצים עלול לגרום לבעיות משמעותיות מאוד, הן במישור הצנרת למשל שכן הצנרת ושורשי העצים עלולים להתנגש זה בזה, דבר שעלול לייצר בעיות רטיבות רבות שייעלו סכומי כסף משמעותיים לתיקון, אך גם סוגיות של אור וצל, דבר שמשמעותי מאוד לתכנון נכון של בית יובילו להיוועצות באגרונום שיידע לתעל את הסיטואציה על הצד הטוב ביותר.

אם כן – מתי צריכים בדיוק אגרונום?

ישנם כל מיני מצבים שבהם צריכים אגרונום, המצב העיקרי הוא זה שעל השטח ישנו עץ שישנה חובת שימור כלפיו או מצב שבו ישנה החובה להעתיק את מיקומו – מדובר בתהליכים מאוד יקרים שצריכים להיות מתכוננים בקפידה על ידי אגרונום מומחה.

בנוסף, שירותיי ייעוץ של אגרונום יכולים, כפי שהסברתי להעלות מאוד את רמת החיים בבית שכן התחשבות בסביבתו של הבית היא משמעותית, במיוחד ככל שגדל הטרנד של בניית ירוקה ובנייה בת קיימא – סוגי בנייה שמתחשבים בטיב הקרקע ומנצלים אותה על מנת לבנות באופן הטוב ביותר וכך לחסוך במשאבים יקרים כמו חשמל.

המאמר נכתב בחסות סוכנות Adirom-Tech

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290