יעקב אביב: מה צריך לדעת על סדקים חיצוניים ואיך אפשר למזער נזקים?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

יעקב אביב, מפקח בנייה, מסביר על סדקים חיצוניים בקיר וילה, בית פרטי או כל מבנה אחר.
למה מופיעים סדקים בקיר חיצוני? האם סדק חיצוני מסוכן? האם המבנה בסכנה? ואיך מטפלים בסדקים חיצוניים במבנה?

 

סדקים חיצוניים, למה זה קורה? יעקב אביב מסביר

במבנים רבים נוצרים סדקים בקירות, הסדקים הבולטים ביותר הם סדקים חיצוניים במבנה, מלבד מראה ישן וסיכוי לרטיבות, רבים תוהים האם סדקים חיצוניים מסוכנים.
הסיבה המרכזית והנפוצה ביותר להיווצרות סדקים חיצוניים במבנה היא מזג האוויר, שינויי טמפרטורות במהלך ימות השנה ולאורך שנים רבות מרחבים ומצמקים את הבטון ואזורים נוספים בקירות, משנים את רמת המלחיות באוויר ושוחקים את השכבות, כל אלו ועוד עלולים לגרום לסדקים חיצוניים תחילה בצבע והטיח ולעיתים הדבר יתפתח לסדקים עמוקים ובולטים בבטון וימשיך גם לסדקים פנימיים בבית.

מפקח בנייה בעל ניסיון רב שנים בבניית וילות ובתים פרטיים, יעקב אביב, מתייחס לסיבות המרכזיות להיווצרות סדקים חיצוניים בבית פרטי: "ככל שהבנייה תהיה איכותית יותר כך וילה או בית פרטי ובכלל כל מבנה, יעמדו בפגעי מזג האוויר לאורך זמן, אך חשוב לזכור שככל שהזמן עובר הטבע חזק מאיתנו ולאחר שנים רבות עם חילופי מזג האוויר ייתכן מצב של היווצרות סדקים חיצוניים". יעקב אביב מוסיף: "סיבה נוספת שיכולה להשפיע על הופעת סדקים חיצוניים היא תזוזת הקרקע שיוצרת תזוזה במבנה עצמו ושקיעת יסודות, הכל תלוי בסוג הקרקע ובמיקום של הבית".

קרדיט תמונה: יעקב אביב מפקח בנייה (יחצ)

יעקב אביב: "אם ביצעו עבודה לא מקצועית, בהחלט יכולים להיווצר סדקים"

על אף שהפרשי טמפרטורות ומבנה ישן שעבר גם תזוזות קרקע הן הסיבות העיקריות, מצב נוסף ולעיתים אף מסוכן הוא סדקים חיצוניים עקב בנייה לא מקצועית, יעקב אביב מפרט: "אחת הסיבות המרכזיות שסדקים חיצוניים מופיעים בוילה חדשה או בית פרטי חדש היא העדר עבודה מקצועית ופיקוח שאינו קיים או שאינו מספיק מקצועי. ההמלצה הגורפת בענף הבינוי היא לבחור היטב מפקח בנייה מנוסה שידאג שנעשה שימוש בחומרים איכותיים ומתאימים, שהבנייה לפי התוכניות וההסכמים, שהעבודה מבוצעת בצורה מקצועית ולא לקויה ופיקוח על בעל חשיבות עצומה כדי למנוע סדקים חיצוניים ומאות בעיות אפשריות נוספות".

 

איך מאבחנים סדקים חיצוניים?

אם אתם תוהים מה עושים אם מופיעים סדקים חיצוניים בבית, הדבר הראשון הוא להזמין מאבחן מקצועי לסדקים, לעיתים בעל מקצוע שיבצע בדיקה ראשונית ולעיתים בסדקים מסוימים יש לזמן מהנדס לבדיקת והוצאת חוות דעת למצב המבנה וכיצד יש לפתור את הבעיות.
מכוון וקיימים סדקים חיצוניים מסוגים שונים, רמת הסיכון של כל אחד מהסדקים שונה וכך גם דרך הטיפול בהם שונה.

איך לטפל בסדקים חיצוניים?

על אף שההמלצה היא לבחור מפקח על בניית וילה או בית פרטי עם ניסיון מקצועי רב שנים, על מנת למנוע מקרים של רשלנות ובנייה לקויה ולא מספיק איכותית, כאמור ייתכנו מצבים של סדקים חיצוניים גם בבנייה איכותית וזה לאחר שנים רבות.
במידה ולא מדובר על סכנה בטיחותית למבנה, בעל מקצוע יוכל לבצע איטום סדקים בקיר חיצוני באמצעות שלבי איטום נפוצים: ייבוש הסדקים וביצוע עבודת בטון עם רשת או דבקים חיצוניים מיוחדים למילוי וחיזוק הסדקים.

 

לאתר של מפקח הבנייה יעקב אביב לחצו, ליצירת קשר: 073-7828333

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290