התקלות השכיחות ביותר במעליות

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

ישראל, כמו כל מדינה מפותחת, צומחת לגובה. בשנים האחרונות הקצב הואץ במידה ניכרת, ועוד ועוד רבי קומות ומגדלים ממלאים את קו הרקיע בכל רחבי הארץ. מעלית היא חלק בלתי נפרד מהמפרט כל בניין חדש, וכמובן שיש גם מבנים ותיקים רבים עם התא שנושא את הדיירים לכל קומה במהירות ובקלות. בהתאם יש גם יותר מקרים של תקלות במעליות, וכאן בעמוד תמצאו פירוט של הבעיות השכיחות ודרכי ההתמודדות איתן.

רעידות

רטט במעלית הוא תופעה טבעית – עד לגבול מסוים. כל גוף שנמצא בתנועה רועד מעט, אבל חשוב מאוד להיות ערניים. בכל מקרה של רעידות חריגות, חשוב להזמין מיד טכנאי מעליות מוסמך שיבחן האם הברגים התרופפו, האם ישנה תקלה במנוע שעלולה להשבית אותו תוך זמן קצר, האם המיסבים שחוקים ועוד. בפרט חשוב לפנות לאיש מקצוע אם יש גם רעש חריג בנוסף לרעד המופרז.

דלתות שלא נסגרות בצורה חלקה

אם הדלת לא נסגרת בכלל, מן הסתם אי אפשר להשתמש במעלית עד להגעת טכנאי מיומן. יחד עם זאת יש גם מצבי ביניים: כשהדלת לא נפתחת ו/או לא נסגרת בצורה חלקה. תקלה זו נגרמת עקב מסילות פגומות או צירים שחוקים (רכיבים אלה נשחקים עם הזמן, כך שמדובר בתקלה אופיינית בעיקר למעליות ישנות), או לחילופין עקב בעיה בחיישנים. איש מקצוע שזוהי המומחיות שלו יאבחן במהירות ובדיוק את הגורם לבעיה ויחליף את החלק התקול.

עצירה לא בגובה רצפת הקומה

עוד תקלה שמאפיינת מעליות ישנות היא פער מסוים בין הגובה שבו עוצרת המעלית בקומה מסוימת לבין גובה הרצפה באותו קומה. הסיבה לכך היא שבמעליות ישנות מהירות הנסיעה אחידה, ואם הבלמים שחוקים המעלית לא תצליח לעצור בדיוק במיקום הדרוש. במקרה כזה סביר להניח שיידרש שיפוץ של המעלית, או לכל הפחות החלפת הבלמים.

בעיות חיווט

רכיב רגיש אחר במעליות המודרניות הוא החיווט. אם יש פגם כלשהו בחיווט, או כשאחד המגעים החשמליים שחוק ולכן לא מגיב, תיתכן תקלה דוגמת חוסר יכולת ללחוץ על אחת הקומות, כלומר לגרום למעלית לעצור בקומה הרצויה.

בעיה במנגנון ההנעה של המעלית

תקלה יסודית שלמעשה משביתה כליל את המעלית. תקלה זו עלולה להתרחש גם כשיש אדם בתוך התא, ובמקרה כזה תידרש כמובן הגעה מידית של טכנאי מנוסה לטובת חילוץ האדם בבטחה.

איך לצמצם את הסיכון לתקלה?

כמו כל מתקן, גם מעלית חשופה לבלאי ולכן לתקלות. אי אפשר להימנע לגמרי ממצבים בעייתיים, אבל כן אפשר למזער את הסיכון לכך. הדרך היא תחזוקה מוקפדת, בהתאם להנחיות יצרנית המעלית, וכשכל פעולה מבוצעת ע"י טכנאי מוסמך ובעל ניסיון רב. לאחר מספר שנות שימוש ההמלצה היא על שיפוץ מעלית – כדי לחדש את המערכות השונות ולהבטיח תפקוד מיטבי לאורך זמן רב.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290