האם מגיע החזר על בניית ממד?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

האיומים מצפון ומדרום מובילים לכך שאזרחים רבים נדרשים לבנות ממד בביתם. יש כאלה שמוסיפים חדר ממד לחדרים הקיימים בבית, אחרים הופכים חדר רגיל לחדר ממד. ההוצאות הכספיות אינן נמוכות, אנו מדברים על כמה עשרות אלפי שקלים לבניית מרחב מוגן דירתי. בשל הסכומים הגבוהים, ישנן משפחות שלא מסוגלות לבצע את הפעולה באופן הנדרש. אך האם מגיע לכם החזר על בניית ממד בביתכם? זוהי שאלה שהמון אנשים שואלים את עצמם. הרי המדינה היא זו שמחייבת אתכם להתמגן, לא מן הנמנע שהרשויות ייכנסו מתחת לאלונקה. במאמר הבא נסביר לכם האם קיים החזר, ואם כן מהו ההחזר.

 

החוק מחייב בניית מרחב מוגן דירתי

מה החוק אומר לגבי הקמת מרחב מוגן דירתי? המרחב המוגן הדירתי הוא בעצם חדר ממד שנמצא בתוך הדירה, כזה שמשמש אתכם כמו שאר חדרי הבית. בעתות מלחמה, החדר המוגן הופך להיות לחדר החשוב ביותר בתוך הבית. החוק שנחקק בשנת 1992 "חוק בניית ממד", מחייב את הקבלנים להקים חדרי ממד דירתיים. אך החוק אינו נוגע לכל הבניינים שהוקמו לפני שנת 1992, מדובר על מספר לא מבוטל של בניינים. מכאן עולה השאלה הנוגעת להחזר, בטח בעיירות פריפריה בהן האוכלוסייה הינה אוכלוסייה מרקע סוציו אקונומי נמוך. מה קורה בכל הנוגע להחזר לתושבים הנמצאים בישובים הנמצאים תחת סיכון גבוה?

 

הסיוע של המדינה לתושבי הגבול

המדינה אינה נשארת אדישה לצורך הקיים כתוצאה מהמציאות הביטחונית הלא פשוטה. מבחינת המדינה קיים סיוע לתושבים הנמצאים בישובים במרחק של עד תשעה קילומטרים מהגבול. אותם תושבים זכאים לקבל מימון מלא על הפיכת חדר קיים לממד. נדגיש כי המימון המלא לא קיים בכל הנוגע להוספת חדר נוסף כחדר ממד לדירה קיימת. ההחלטה החשובה הזאת מאפשרת למאות אלפי תושבים להשיג שקט ושלווה. עם זאת כיום גם תושבים המתגוררים בישובים של עד 40-50 קילומטרים אינם מרגישים ביטחון. האם המדינה מסייעת גם להם בכל הנוגע להוספת ממד לדירה הקיימת? זוהי עוד שאלה שהמון אנשים שואלים את עצמם, ורוצים לקבל עליה תשובה. עד לפני כמה עשורים זוהי לא הייתה המציאות, אך המציאות הביטחונית משתנה באופן תדיר.

 

לא קיים החזר כספי לישובים מרוחקים

נכון שהמציאות הביטחונית משתנה בכל יום מחדש, אך המדינה לא שינתה את החלטתה בהקשר הזה. המשמעות היא שתושבים הנמצאים בישובים המרוחקים כתשעה קילומטרים מהגבול – לא מקבלים סיוע. ההוצאה הכספית בדבר הקמת הממד מוטלת עליהם, והמדינה לא נכנסת מתחת לאלונקה. אנו מדברים על עשרות רבות של ישובים הנמצאים תחת טווח הטילים של חיזבאללה וארגוני הטרור בעזה. זוהי הסיבה שבגינה בכל סבב מחדש אנו שומעים על תושבים שאינם מתמגנים בזמן שנשמעת אזעקה. פשוט אין להם את הכסף הנחוץ כדי להפוך חדר קיים לממד או להוסיף ממד חדש לדירה.

 

משתלם להוסיף חדר ממד לדירה

אם אנו מסתכלים על הוספת ממד במישור הכלכלי, משתלם להוסיף חדר נוסף כחדר ממד. אומנם ההוצאה הכספית על הקמת החדר הנוסף תסתכם בכמאה אלף ₪ בממוצע. עם זאת השווי של הדירה יעלה בהתאם, הוספת חדר נוסף משביח את הדירה עצמה. במקום דירת ארבעה חדרים תהיה ברשותכם דירת חמישה חדרים, השווי שלה בשוק יהיה אחר לגמרי. מעבר לכך גם הוספת ממד תוביל לכך שאנשים רבים ירצו לרכוש את הדירה ביום שתחליטו למכור אותה. לכן צריך להסתכל על שני צידי המטבע, ולבחון את כל האפשרויות הניצבות לפניכם – ורק אז לבחור מה נכון.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290